ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
هنگامی که وضعیت جریان به گونهای باشد که معیار آستانه حرکت تامین شود، دانههای رسوب در طول بستر رسوبی، شروع به حرکت میکنند. انتقال ذرات رسوبی به دو شکل بار بستر و معلق صورت میگیرد. با توجه به تصادفی بودن طبیعت حرکت رسوب در طول بستر، تعیین اینکه در چه شرایطی از جریان، درات رسوبی به حرکت در می آیند ، بسیار دشوار است. در این مفاله سعی شده است که با توجه به اندازه گیری های سرعت جریان ، بار بستر عبوری و قطرات انتقالی و نیز محاسبه تنش برشی و پارامتر شیلدز، رابطهای بین عوامل موثر بر انتقال بار بستر بیابیم. از آنجا که تعیین بار بستر رودخانه از اهمیت بسزایی برخوردار است و متاسفانه در کشور ما در زمینه بار بستر رودخانهها و حتی آبراهههای مرتبط با پروژههای آبی، مطالعات قابل توجهی صورت نگرفته است، با بررسی مکانیسم رسوب انتقالی در سرشاخه رودخانه زایندهرود، سعی شده است قدمی در جهت رفع کاستیهای موجود برداشته شود. مقایسه بین پارامترهای هیدرولیکی و هیدرولوژیکی موجود در رودخانه با بار بستر ، میتواند نشانگر قوت و ضعف هر یک از آنها در تخمین انتقال رسوب باشد. در پایان مبحث معادلهای که بیانگر انتقال دقیقتر بار بستر سرشاخه رودخانه زایندهرود است ارائه خواهد شد. متن کامل مقاله به صورت
اگر چترمان خداست،
بگذار ابر سرنوشت
هرچه می خواهد بر سرت ببارد...
با سلام وبلاگ خیلی خوب و فیدی دارید من شما رو لینک می کنم شما هم اگر دوست دارید به وبلاگ من سر بزنید. و من را لینک کنید.